Menu ZADZWOŃ

Polityka Prywatności

Fizjoterapia Agnieszka Pytlińska – Fizjoterapia Ciała

Działając w oparciu o rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), pragnę przekazać Państwu informacje dotyczące przetwarzania i ochrony Państwa danych osobowych. Informacje zawarte w Polityce prywatności pomogą Państwu zrozumieć, jakie dane osobowe zbiera i przetwarzaFizjoterapia Agnieszka Pytlińska – Fizjoterapia Ciała, w jakim celu są one wykorzystywane oraz jakie przysługują Państwu prawa w związku z ochroną danych osobowych.

Kto zbiera i przetwarza Państwa dane osobowe, czyli kto jest administratorem Państwa danych osobowych?

Administratorem danych osobowych jest Agnieszka Pytlińska prowadząca działalność gospodarczą zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w Grodzisku Mazowieckim przy Placu Króla Zygmunta Starego 9 lok. 3, 05-825 Grodzisk Mazowiecki NIP: 5342103929, REGON: 525557220, wykonująca działalność leczniczą w formie praktyki zawodowej Agnieszka Pytlińska – Fizjoterapia Ciała (dalej: Administrator).

Jak mogą się Państwo skontaktować z Administratorem danych?

Z administratorem danych mogą się Państwo skontaktować w następujący sposób:

  1. za pomocą wiadomości e-mail wysłanej na adres: kontakt@fizjoterapiaciala.pl,
  2. telefonicznie pod numerem telefonu: 792517515,
  3. pisemnie na adres: Placu Króla Zygmunta Starego 9 lok. 3, 05-825 Grodzisk Mazowiecki,

Skąd pozyskujemy Państwa dane osobowe?

Co do zasady dane osobowe podawane są przez Pana/Panią bezpośrednio lub osobę upoważnioną w momencie rejestracji/umówienia wizyty lub na późniejszym etapie świadczenia usług medycznych – osobiście w recepcji placówki, telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem strony internetowej (poprzez formularz kontaktowy lub system on-line boksy oraz znany lekarz).

W przypadku kontynuacji leczenia, które prowadzone było w innej placówce dane osobowe mogą być pozyskiwane również od innych placówek medycznych. 

W uzasadnionych sytuacjach (np. kiedy wymaga tego Pana/Pani stan zdrowia) dane osobowe mogą być uzyskiwane również od osób bliskich. 

W placówce Fizjoterapia Agnieszka Pytlińska – Fizjoterapia Ciała stosowany jest monitoring wizyjny (rejestrujący obraz, bez dźwięku). System monitoringu wizyjnego obejmuje kamery umiejscowione wewnątrz budynku, które monitorują pomieszczenia ogólnodostępne tj. recepcję placówki i ciągi komunikacyjne. System monitoringu nie obejmuje pomieszczeń, w których udzielane są świadczenia zdrowotne. Monitoring umożliwia pozyskiwanie danych w postaci wizerunku. 

Jakie dane osobowe przetwarzamy oraz w jakim zakresie?

Administrator zbiera i przetwarza Państwa dane osobowe w zakresie niezbędnym do zrealizowania celu, w którym zostały zebrane. W zależności od celu oraz podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych Administrator może przetwarzać następujące dane:

  1. dane identyfikujące, w tym przede wszystkim: imię i nazwisko, numer PESEL, płeć, data urodzenia pacjenta lub przedstawiciela/i ustawowego/opiekuna prawnego pacjenta, Numer Identyfikacji Podatkowej;
  2. dane kontaktowe, w tym przede wszystkim: numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania pacjenta lub przedstawiciela/i ustawowego/opiekuna prawnego pacjenta;
  3. informacje dotyczące stanu zdrowia i choroby oraz procesu diagnostyki i leczenia w szczególności w zakresie: opisu udzielonych świadczeń zdrowotnych, rozpoznania problemów zdrowotnych, zaleceń lekarskich, wydanych orzeczeń w zakresie stanu zdrowia, wydanych opinii lub zaświadczeń lekarskich, informacji o przyjmowanych wyrobach medycznych wraz z ich dawkowaniem;
  4. wizerunek – dane pozyskiwane z monitoringu wizyjnego umiejscowionego w placówce Fizjoterapia Agnieszka Pytlińska – Fizjoterapia Ciała w pomieszczeniach ogólnodostępnych. 

Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe? 

Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie danych osobowych stanowi warunek prawidłowego prowadzenia dokumentacji medycznej (w tym służy do identyfikacji Państwa tożsamości) oraz jest niezbędne dla realizacji celów Administratora jako podmiotu wykonującego świadczenia zdrowotne. W związku z powyższym niepodanie danych może skutkować odmową rezerwacji wizyty, rejestracji albo odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego.

W przypadku niepodania numeru telefonu i adresu e-mail administrator nie może odmówić udzielenia Państwu świadczenia zdrowotnego, jednak podanie tych danych ułatwia korzystanie ze świadczeń dzięki możliwości kontaktowania się w sprawie realizacji usług, w tym potwierdzenia i odwołania wizyty. Jeśli korzystają Państwo z prowadzonego przez administratora systemu on-line, podanie przez Państwa danych niezbędnych do prowadzenia konta jest warunkiem zawarcia umowy o świadczenie usługi prowadzenia konta. Odmowa podania danych skutkować będzie brakiem możliwości założenia i prowadzenia konta w systemie on-line.

Odmowa podania danych w celach marketingowych nie może być podstawą do odmowy udzielania świadczeń zdrowotnych. 

W jakim celu przetwarzamy Państwa dane osobowe oraz na jakiej podstawie prawnej?

Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w celu:

  1. właściwej rejestracji (w tym również identyfikacji tożsamości), udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii lub, w tym prowadzenia dokumentacji medycznej, realizacji praw pacjenta – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b lub c RODO i art. 9 ust. 2 lit. h RODO oraz art. 24, 25 i 26 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, art. 32 w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia;
  2. kontaktu poprzez wykorzystanie numeru telefonu lub adresu e-mail w celu np. potwierdzenia wizyty, odwołania terminu wizyty, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest obsługa pacjenta – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  3. dokonywania rozliczenia, prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  4. ustalenia, dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej przez Administratora, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest umożliwienie mu realizacji w/w praw – na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  5. zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia przy wykorzystywaniu monitoringu wizyjnego, rejestrującego wizerunek w pomieszczeniach ogólnodostępnych (recepcja, ciąg komunikacyjny) w placówce Fizjoterapia Agnieszka Pytlińska – Fizjoterapia Ciała, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa na terenie zakładu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz art. 23a ustawy o działalności leczniczej;
  6. prowadzenia działań marketingowych, w tym wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku w celach marketingowych na podstawie udzielonej przez Państwo zgody na przetwarzanie danych w tym zakresie – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  7. kontaktu w związku z pytaniem/zgłoszeniem złożonym za pośrednictwem formularza kontaktowego, na podstawie udzielonej przez Państwo zgody na przetwarzanie danych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. 

Jeżeli podstawą przetwarzania Pana/Pani danych osobowych byłaby wyrażona przez Pana/Panią zgoda na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Panu/Pani prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgodę można wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody listownie lub e-mailem. 

Przez jaki okres będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe?

Państwa dane osobowe zgromadzone w dokumentacji medycznej będą przechowywane przez czas zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przede wszystkim z ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Zgodnie z w/w ustawą podstawowy termin przechowywania dokumentacji medycznej wynosi 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:

  1. dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
  2. dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
  3. zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
  4. skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
  1. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
  2. 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
  3. dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.

Dane służące do dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej przetwarzane będą przez okres przedawnienia wynikający z przepisów prawa cywilnego. 

Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych przetwarzane będą przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. 

Dane przetwarzane z związku z funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego przetwarzane będą przez okres 1 miesiąca od dnia zarejestrowania nagrania. 

Dane przetwarzane w celach marketingowych oraz inne, dla których przetwarzania wymagana jest Państwa zgoda przetwarzane będą przez okres niezbędny do osiągnięcia celu, dla którego zostały zgromadzone, jednak nie dłużej niż do czasu cofnięcia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych w tych celach. 

Komu Fizjoterapia Agnieszka Pytlińska – Fizjoterapia Ciała może przekazać Państwa dane osobowe?

Pana/Pani dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania usług przez Administratora. Dostęp do Państwa danych osobowych mogą mieć:

  1. pracownicy i współpracownicy Administratora upoważnieni do przetwarzania Państwa danych osobowych na polecenie Administratora;
  2. w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu świadczenia usług medycznych – inne podmioty lecznicze w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych;
  3. podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym:

– dostawcy usług technicznych i organizacyjnych (w szczególności dostawcy usług teleinformatycznych, dostawcy sprzętu medycznego);

– dostawcy usług prawnych i doradczych, w tym w przypadku dochodzenia roszczeń związanych z prowadzoną przez Fizjoterapia Agnieszka Pytlińska – Fizjoterapia Ciała działalnością gospodarczą i obrony przed roszczeniami;

– zleceniodawcy, z którymi Administrator zawarł umowy na świadczenie usług medycznych;

– inne podmioty, osoby lub organy – w zakresie i na zasadach określonych przepisami prawa, w tym osoby upoważnione przez Państwa w ramach realizacji praw pacjenta;

z zastrzeżeniem, że udostępnienie Państwa danych w/w podmiotom odbywa się w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przy zachowaniu pełnych zasad związanych z ich bezpieczeństwem.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (tj. do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego) oraz organizacji międzynarodowej. 

Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem danych osobowych?

W związku z przetwarzaniem przez Administratora Państwa danych osobowych przysługują Państwu:

  1. Prawo dostępu do Pana/Pani danych osobowych – Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia; 
  2. Prawo do sprostowania Pana/Pani danych osobowych – Administrator usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
  3. Prawo do usunięcia Pana/Pani danych (tzw. prawo zapomnienia) – Administrator niezwłocznie usunie Pana/Pani dane osobowe, jeżeli spełniona zostanie jedna z przesłanek wskazanych w art. 17 RODO, np. usunięte zostaną dane, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane lub dane, co do których przetwarzania została cofnięta zgoda na przetwarzanie;
  4. Prawo do ograniczenia przetwarzania Pana/Pani danych osobowych – Administrator ogranicza przetwarzanie danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO;
  5. Prawo do przenoszenia Pana/Pani danych osobowych – w zakresie w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą, Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – pod warunkiem, iż zarówno Administrator jak i inny podmiot do którego przesyłane są dane mają odpowiednie warunki techniczne umożliwiające takie przesłanie;
  6. Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych – przysługuje Państwu możliwość wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w art. 21 RODO;
  7. Prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody osoba, której dane dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody;
  8. Prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem. 

Czy dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych?

Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne by Państwa dane osobowe były bezpieczne, w tym zabezpiecza dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, ich utratą lub zniszczeniem. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Państwa danych osobowych w Fizjoterapia Agnieszka Pytlińska – Fizjoterapia Ciała zostały wdrożone odpowiednie zabezpieczenia personalne, organizacyjne, techniczne (informatyczne) i fizyczne.

SOCIAL MEDIA 

  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe użytkowników odwiedzających profile Administratora prowadzone w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram czy Youtube). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania użytkowników o aktywności Administratora oraz promowaniu różnego rodzaju wydarzeń, usług oraz produktów, a także w celu komunikacji z użytkownikami za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w mediach społecznościowych. 
  2. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na promowaniu własnej marki oraz budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z marką.
  3. Na stronie internetowej Administratora www.fizjoterapiaciala.pl (dalej: strona) widnieją zintegrowane wtyczki mediów społecznościowych. Oznacza to, że jeśli użytkownik kliknie w jeden z takich przycisków (jak np. „Lubię to” na Facebooku) pewne informacje zostaną udostępnione dostawcom tych kanałów społecznościowych. Jeśli użytkownik jest w tym samym czasie zalogowany na dane konto społecznościowe, dostawca usług społecznościowych może połączyć te informacje z kontem użytkownika na kanale społecznościowym i upublicznić działania na profilu użytkownika w taki sposób, że będą one udostępnione innym użytkownikom sieci.
  4. Wtyczki tak zwane plug-ins portali społecznościowych m.in. Facebook.com i Youtube oraz innych, mogą znajdować się na stronie Administratora. Związane z nimi usługi dostarczane są odpowiednio przez firmy Facebook Inc. i Google:
  5. Facebook oraz Instagram obsługiwany jest przez Facebook Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 oraz Facebook Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA Facebook

https://developers.facebook.com/docs/plugins ; https://help.instagram.com/519522125107875;

  1. Youtube obsługiwany jest przez Google, 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043 United States: www.google.de/intl/de/policies/privacy.
  1. Wtyczka przekazuje jej dostawcy jedynie informację o tym w jakim czasie użytkownik miał dostęp do strony. Jeśli podczas oglądania strony bądź przebywania na niej, użytkownik jest zalogowany do swojego konta znajdującego się np. na Facebooku lub Instagramie, dostawca jest w stanie łączyć zainteresowania użytkownika, preferencję informacyjne, oraz inne dane, pozyskane np. poprzez kliknięcie przycisku „Lubię to” czy pozostawienie komentarza, bądź wpisanie nazwy profilu w wyszukiwanych. Taka informacja również zostanie przekazana przez przeglądarkę bezpośrednio do dostawcy. Aby uniknąć odnotowania wizyty na wybranym koncie użytkownika przez Facebook, Instagram itd. należy się wylogować z konta przed rozpoczęciem przeglądania strony.
  2. Strona zawiera także łącza do stron internetowych administrowanych przez podmioty niezależne od Administratora tj. Facebook oraz YouTube. Mogą w nich obowiązywać odrębne klauzule lub polityka dotycząca ochrony prywatności. Administrator zachęca do zapoznania się z ich treścią, jako że Administrator nie ma wpływu na gromadzone dane i procesy przetwarzania danych, jak również wiedzy na temat pełnego zakresu ich pozyskiwania, celu ich przetwarzania ani czasu ich przechowywania. Administrator nie ma również informacji na temat usuwania danych zgromadzonych przez dostawców wtyczek.
  3. Adresy dostawców wtyczek oraz adresy URL do ich polityki prywatności:
    1. Facebook: http://www.facebook.com/policy.php; dalsze informacje dotyczące pozyskiwania danych: http://www.facebook.com/help/186325668085084http://www.facebook.com/about/privacy/your-info-on-other#applications oraz http://www.facebook.com/about/privacy/your-info#everyoneinfo. Facebook przystąpił do porozumienia „Tarcza Prywatności” zawartego pomiędzy UE a USA, https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework.
    2. Youtube: www.google.de/intl/de/policies/privacy.
  4. Na stronie internetowej publikowane są także oceny pacjentów przedsiębiorstwa Administratora, które to oceny są dodawane przez nich na fanpage’u Administratora prowadzonym na portalu Facebook. Korzystanie przez użytkownika z portalu Facebook podlega zasadom ochrony danych osobowych portalu Facebook, z którymi można zapoznać się pod linkami wskazanymi powyżej. Po dodaniu opinii i oceny przedsiębiorstwa Administratora na fanpage’u Administratora prowadzonym na portalu Facebook, opinia i ocena użytkownika zostanie wyświetlona na stronie pod adresem: Facebook Widnieć będzie ocena, treść opinii oraz dane nazwa (zazwyczaj więc imię i nazwisko) konta na portalu Facebook, z którego została wystawiona dana opinia. Dodając opinię na portalu Facebook automatycznie wyrażają Państwo zgodę na ich wyświetlanie na stronie internetowej Administratora.
  5. W przypadku braku zgody na wyświetlanie opinii na Stronie, prosimy o kontakt:
    1. za pomocą e maila: kontakt@fizjoterapiaciala.pl
    2. za pomocą telefonu: 792517515,
    3. drogą pocztową: Placu Króla Zygmunta Starego 9 lok. 3, 05-825 Grodzisk Mazowiecki,
  1. Zgoda ta może być w każdej chwili wycofana, a Administrator zdejmie opinię ze Strony.
  2. Na Stronie widnieje także zintegrowany komunikator służący do kontaktu z Administratorem, oparty na komunikatorze Messenger należący do przedsiębiorstwa Facebook. 
  3. W przypadku nawiązania przez użytkownika kontaktu z Administratorem przy pomocy tego komunikatora, użytkownik do wyboru opcje albo zalogowania się do swojego konta na Facebooku, w celu prowadzenia konwersacji z Administratorem ze swojego konta Facebook i powiązanego z nim Messengera, albo prowadzenie konwersacji jako gość. W tym drugim jednak przypadku konwersacja pozostanie dostępna przez okres maksymalnie 24 godzin po zamknięciu czatu.
  4. W przypadku wyboru przez użytkownika opcji prowadzenia konwersacji z Administratorem przy zalogowaniu się do swojego konta na Facebooku, dane osobowe oraz treść konwersacji będzie w pełni widoczna i udostępniona portalowi Facebook, który będzie przetwarzał dane osobowe użytkownika zgodnie ze swoimi zasadami przetwarzania danych osobowych, które są opisane tutaj: https://www.messenger.com/privacy?locale=pl_PL.
  5. W przypadku wyboru przez użytkownika opcji prowadzenia konwersacji z Administratorem jako gość, portal Facebook także będzie miał dostęp do treści konwersacji i do danych w niej zawartych, jednakże konwersacja ta nie zostanie powiązana z kontem użytkownika na portalu Facebook.
  6. Na stronie publikowane są materiały video, które są zamieszczone na portalu YouTube. W przypadku wszystkich tych filmów stosowany jest „rozszerzony tryb ochrony danych”, co oznacza, że żadne dane na temat Państwa jako użytkowników nie są przekazywane do YouTube, jeśli nie odtwarzają Państwo filmów. Dopiero kiedy film zostanie odtworzony, przekazywane są dane wymienione w ustępie 5. Nie mamy żadnego wpływu na tego rodzaju przekazywanie danych. 
  7. W przypadku wizyty na stronie i odtworzeniu danego materiału video zamieszczonego na portalu YouTube, serwis YouTube otrzymuje informację, że otworzyli Państwo dany materiał video na stronie, co wiąże się z przekazaniem do YouTube danych osobowych. Odbywa się to niezależnie od tego, czy YouTube udostępnia konto użytkownika, przez które są Państwo zalogowani, czy też nie ma konta użytkownika. Jeśli są Państwo zalogowani w Google (a co za tym idzie i na portalu YouTube), Państwa dane są przyporządkowywane bezpośrednio do Państwa konta. Jeśli nie życzą sobie Państwo przyporządkowania do profilu na YouTube, należy wylogować się przed odtworzeniem materiału video. YouTube zapisuje Państwa dane jako profile użytkownika i wykorzystuje je do celów reklamowych, badania rynku oraz do kształtowania swojej strony internetowej zgodnie z zapotrzebowaniem. Taka analiza jest przeprowadzana przede wszystkim (również dla niezalogowanych użytkowników) w celu prezentowania reklam dostosowanych do zapotrzebowania, a także do informowania innych użytkowników sieci społecznościowej o Państwa aktywności na naszej stronie internetowej. Przysługuje Państwu prawo do sprzeciwu wobec tworzenia takich profilów użytkownika, jednak w celu skorzystania z tego prawa należy zwrócić się do YouTube.
  8. Więcej informacji dotyczących celu i zakresu zbierania i przetwarzania danych przez YouTube można uzyskać z oświadczenia o ochronie danych osobowych. Otrzymają tam Państwo również dalsze informacje dotyczące przysługujących Państwu praw oraz możliwości dokonania ustawień w celu ochrony swojej sfery prywatnej: www.google.de/intl/de/policies/privacy. Google przetwarza Państwa dane osobowe także w USA i podporządkowuje się porozumieniu EU-US-Privacy-Shield, www.privacyshield.gov/EU-US-Framework.

PLIKI COOKIES ORAZ PODOBNA TECHNOLOGIA

Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu użytkownika przeglądającego stronę. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin użytkownika na stronie i dokonywanych przez niego czynności.

COOKIES „SERWISOWE”

Administrator wykorzystuje tzw. cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W związku z tym Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:

  1. pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies);
  2. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji (ang. authentication cookies);
  3. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies);
  4. sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (np. pliki cookies odtwarzacza flash), na czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies);
  5. trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies),
  6. pliki cookies służące do zapamiętywania zawartości koszyka na czas trwania sesji (ang. shopping cart cookies);
  7. Do zbierania statystyk Administrator wykorzystuje produkt Google Analytics, tym samym dane Użytkownika odwiedzającego Serwis otrzyma firma Google, 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043 United States. Google jest certyfikowany w programie Privacy Shield. W ramach umowy pomiędzy USA a Komisją Europejską ta ostatnia stwierdziła odpowiedni poziom ochrony danych w przypadku przedsiębiorstw posiadających certyfikat Privacy Shield. Istnieje możliwość zablokowania dostępu Google Analytics do danych Użytkownika po zainstalowaniu przez niego w przeglądarce wtyczki znajdującej się pod linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/. W przypadku zainteresowania szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach Google Analytics, zachęcamy do zapoznania się z wyjaśnieniami przygotowanymi przez Google: https://policies.google.com/privacy?hl=pl.

COOKIES „MARKETINGOWE”

Administrator wykorzystuje również pliki cookies do celów marketingowych, m.in. w związku z kierowaniem do użytkowników reklamy behawioralnej. W tym celu Administrator przechowuje informacje lub uzyskuje dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Wykorzystanie plików cookies oraz zebranych za ich pośrednictwem danych osobowych w celach marketingowych wymaga uzyskania zgody użytkownika. Zgoda ta może być wyrażona poprzez odpowiednią konfigurację przeglądarki, a także może zostać w każdym momencie wycofana, w szczególności poprzez wyczyszczenie historii cookies oraz wyłączenie obsługi cookies w ustawieniach przeglądarki.

GOOGLE ADS.

  1. Strona korzysta z programu Google Ads. 
  2. Google Ads jest programem Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States („Google”). W ramach Google Ads Administrator stosuje tzw. śledzenie konwersji (conversion tracking). Po kliknięciu reklamy wyświetlanej przez Google generowany jest plik cookie śledzący konwersję. Pliki cookie (ciasteczka) są to małe pliki tekstowe zapisywane w przeglądarce internetowej na komputerze użytkownika. Takie pliki cookie po 30 dniach tracą ważność i nie służą do identyfikacji osoby użytkownika. Jeżeli użytkownik wchodzi na określone strony tej witryny internetowej, a plik cookie nie stracił jeszcze ważności, firma Google oraz Strona są informowane, że użytkownik został przekierowany na tę stronę po kliknięciu reklamy.
  3. Każdy klient Google Ads otrzymuje inny plik cookie. Plików cookie nie można śledzić przez strony internetowe klientów Ads. Informacje zebrane za pomocą pliku cookie dotyczącego konwersji służą do sporządzania statystyk konwersji dla klientów Ads, którzy zdecydowali się na śledzenie konwersji. Klienci otrzymują informację o łącznej liczbie użytkowników, którzy kliknęli reklamę i zostali przekierowani na stronę zaopatrzoną w tag śledzenia konwersji. Nie otrzymują oni jednak informacji, na podstawie których można zidentyfikować osobę użytkownika. Jeżeli nie chcą Państwo uczestniczyć w śledzeniu konwersji, można wnieść sprzeciw wobec korzystania z tej funkcji. W tym celu wystarczy dezaktywować plik cookie do śledzenia konwersji Google w swojej przeglądarce internetowej. Nie będą Państwo wówczas uwzględnieni w statystykach śledzenia konwersji.
  4. Przechowywanie plików cookie dotyczącego konwersji odbywa się na podstawie art. 6 zd. 1 lit. f RODO. Operator strony internetowej ma uzasadniony interes w analizowaniu aktywności użytkownika, w celu optymalizowania zarówno swojej oferty internetowej, jak i swojej reklamy.
  5. Więcej informacji na temat Google Ads i Google Conversion Tracking można znaleźć w polityce prywatności Google pod adresem: https://www.google.plpolicies/privacy/.
  6. Mogą Państwo ustawić swoją przeglądarkę w taki sposób, by być informowanym o generowaniu plików cookie i zezwalać na nie tylko w konkretnym przypadku, nie akceptować plików cookie w poszczególnych przypadkach lub ogólnie oraz aktywować funkcję automatycznego usuwania plików cookie w momencie zamykania przeglądarki. Wyłączenie plików cookie może spowodować ograniczenie funkcjonalności tej strony internetowej.